dinsdag 14 mei 2013

Wasbol Ecozone

Ik was eigenlijk al jaren erg nieuwsgierig naar de wasbol. Aangezien je behoorlijk op de kosten van wassen bespaart. Nu we hier met twee kleine viezeriken zitten die de hoeveelheid was verviervoudigen is het dus ook nog lucratief.
Dus op zoek geweest naar een behoorlijk ecologische versie, aangezien alle was- en schoonmaakmiddelen hier al jaren ecologisch zijn.
 Ik kwam uit op deze Ecoballs van Ecozone, die zo'n 150 wasbeurten mee moeten gaan en daarna opnieuw te vullen zijn. Je gooit ze gewoon bij je was in de trommel en zet 'm aan. Ik gebruik ze nu al twee weken en ik vindt ze goed werken, alles wordt keurig schoon. Er zit een kleine verpakking ecologische vlekverwijderaar bij voor de hardnekkige vlekken. Deze werkt goed. Bloedvlekken van mijn zoontjes bloedneus gingen moeiteloos uit de witte hoeslaken. Maar voor zulke vlekken moet je het inderdaad wel echt gebruiken, want dat gaat er niet uit met de wasbollen alleen. Het enige nadeel vindt ik dat er absoluut geen geur wordt afgegeven, dus ik ben na 2 jaar geen wasverzachter te hebben gebruikt nu toch weer een kleine hoeveelheid te gaan voegen. Dat is wel zo lekker, zeker als ik de was niet buiten kan drogen. Zorg wel dat je wasverzachter ook ecologisch is, want in conventionele zit werkelijk ontzettend veel troep.



De ecoball bevat geen zeep, maar werkt met geïoniseerde zuurstof, waarbij je dus spoelfase uit zou kunnen schakelen. Het is hypoallergeen, residuvrij en antibacterieel. Te koop bij onderandere biggreensmile.nl

Ingrediëntenlijst:
Sodium Alpha Olefin Sulphonate, Laureth-9, Sodium Metasilicate, Sodium Carbonate, Calcium Carbonate, Aqua, Cellulose, Epoxy Resin, Polyamide Resin, Sodium Citrate, Iron Oxide Yellow, Iron Oxide Red.

1 opmerking: