maandag 24 juni 2013

Tripp Trapp rugleuningkussen met werkbeschrijving

Bij deze het tweede gedeelte van de kussenset. En deze is zelfs nog wat makkelijker te maken dan de zitting! Heel veel succes met de werkbeschrijving.


Als eerste heb ik het kussentje van mijn Zust overgetrokken op patroonpapier. Haha, lekker makkelijk. En dat deed ik bewust want ik had hem al eens gemaakt aan de hand van een werkbeschrijving van een andere blogger maar helaas paste deze niet want Stokke heeft een nieuwe babyverkleiner in productie. Dus niet meer het ouderwetse riempje maar een heuse voorgevormde beugel. Heeft mijn Zust toch zomaar een leuk nieuw setje kussentjes (zij gebruikt de babyverkleiner inmiddels niet meer dus past het kussentje bij haar wel). En ik ben hiermee aan de slag gegaan: Het patroon

Het patroon neem je over op een dubbele laag spijkerstof en op de vulling. Heel belangrijk om ook de stippellijn over te nemen op je spijkerstof waar je omheen moet naaien. Knip de spijkerstof en vulling met ruim een centimeter extra uit zodat je alles straks goed aan elkaar kunt naaien.

Speld vervolgens aan elkaar:
  1. Laagje vulling
  2. Laagje voorpand met de goede kant naar boven
  3. Laagje achterpand met de goede kant naar onderen
En dan vastnaaien maar! Ga om de stippellijnen heen en laat het ronde gedeelte open zodat je het werk dadelijk kan omdraaien. Nu knip je alle hoekjes bij voor mooie strakke hoeken. Vervolgens knip je tussen de twee stiksels in over de stippellijn zodat de twee flappen ontstaan. Nu kun je alles omdraaien. Dan vouw je de ronde kant naar binnen en naai je het vast. Ik stikte weer door net als bij de zitting. Ten slotte naai je de klitteband op de aangegeven plekken vast en klaar is Kees! 





Ik heb er nog een riemlusje aan genaaid voor de leuk. Mijn Zust zal hieronder ook nog even mijn creaties posten die ik voor haar heb gemaakt. 


Groetjes Zust


6 opmerkingen:

  1. Hoi! Via pinterest ben ik op deze blog terecht gekomen, wat leuk!
    Ik heb een stokke tripp Trapp via Mp gekocht, en wil graag zelf een kussen setje maken. De zitting is duidelijk, maar wat zijn de exacte maten van het rug-kussen? Ik kan nl geen kussen overgrekken, zoals jij hebt gedaan. Kei leuk idee ook om het van een oude spijkerbroek te maken! Gr Noortje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi noortje,
      Dank voor je complimenten. Ik kan het patroontje zo gauw niet teyg vinden maar je kunt het zelf gewoon even natellen. Het staat namelijk op patroonpapier en elk hokje is 1 vierkante cm. Dus de onderkant is 21 1/2 cm.
      Succes ermee!
      Gr Zust

      Verwijderen
    2. Hoi noortje,
      Dank voor je complimenten. Ik kan het patroontje zo gauw niet teyg vinden maar je kunt het zelf gewoon even natellen. Het staat namelijk op patroonpapier en elk hokje is 1 vierkante cm. Dus de onderkant is 21 1/2 cm.
      Succes ermee!
      Gr Zust

      Verwijderen
  2. Ook ik ben bezig met de werkbeschrijving maar de tekening is voor mij niet duidelijk.
    De hokjes kan ik wel natellen maar wat er op geschreven staat is niet goed/duidelijk zichtbaar :-(
    Hartelijke groet Marie-jose

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is inderdaad ook een beetje lastig te zien.
    Op de plek van de vakjes komt klittenband. Er staat waar de harde en waar de zachte kant moet komen. Dit kun je ook zelf beredeneren, de harde en zachte kant komen altijd tegenover elkaar, zodat je het kussentje kunt vastzetten aan de rugleuning.

    Gr Zust

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel voor je reaktie..
    Groetjes marie-jose

    BeantwoordenVerwijderen