vrijdag 6 december 2013

DIY fantastische wasverzachter,

Ook die chemische wasverzachter beu? Nou ik wel. Ik vind het tegenwoordig echt niet meer fijn als mijn was 3 dagen lang naar chemische lavendel of jasmijn ruikt. Dus tegenwoordig maak ik het zelf. En er zijn eindeloos veel geuren te bedenken!

Wat heb je nodig?
Een fles (biologische) keuken azijn
Geurende (of etherische) olie.

Druppel zoveel geurende olie bij de azijn tot je 'm fijn vind ruiken. Je kunt zo ook makkelijk je eigen combinaties maken.
Doseer een beetje in het wasverzachterbakje voor een zachtere frisse was.Wel goed schudden voor gebruik.

Ben je op zoek naar een goede geur voor je was, kijk dan eens bij www.zuiverezeep.nl waar ik het idee vandaan haalde. Eliane heeft al voorgemengde geuren voor niet te veel geld.
Tevens is haar wasmiddel ook erg fijn! Mijn favoriete geur is Tuin, maar Frisse Linnen vind ik ook geweldig.

En voor de finishing touch, giet het in een mooie fles en maak er een mooi etiket op, dan blijft het wassen toch nog een beetje speciaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten